2013. augusztus 15., csütörtök

Egyszer...



Egyszer le kell rázni az önsajnálatot. Rá kell jönni, hogy az út rossz, a cselekedetek és döntések önpusztítóak. Nagyon nehéz, tudom. Annyival könnyebb másokat vagy a rendszert okolni, de igenis én vagyok a hibás, ha hagyom, hogy az egész bedaráljon. Ha kell, leülök, időt és figyelmet fordítok arra, hogy megcsináljam a régóta tologatott bűzös szembenézést, a hátam közepére sem kívánt beismerést, az örökre elkerülni kívánt munkát. Ha kell, új lehetőséget keresek, vagy tisztességgel befejezem a régit, adva egy esélyt neki és magamnak is. Ha kell, végigmagolom a szent éjszakákat, rojtosra ülve a gumóimat, karikásra erőltetve a szemeimet. Ha kell, nemet mondok a kísértő szórakozásnak, az üres, ideig-óráig feledtető zajos őrületnek, ahol ritmusra mozdulhatna a testem, s ahol beszippanthatna az emberek látszólagos önfeledtségének és gőzkiengedésének füstöt masszája. Ha kell, lekapcsolom a tévét, a számítógépet meg ki, hagyom a Dallast, meg a dokufilmet a csudába. Ha kell, órákig keresem az új utakat, végigpörgetve az ismerőslistát, a saját és közös tapasztalatokat, ezerszer is feltéve a kérdést, mit akarok pontosan. Ha kell, ceruzával-tollal ötleteket gyártok papírra, meggondolva az előnyöket-hátrányokat, segítséget kérve azoktól, akiknek fontos a véleménye. Ha kell, óránként ezerszer is figyelmeztetem magam, hogy nem vagyok áldozat, a rossz döntéseim következtében kerültem ebbe a lehetetlen helyzetbe, de ki tudok mászni belőle. Ha kell, megfogalmazom a céljaimat és tudatosan dolgozom azon, hogy elhiggyem: nem is olyan nehéz ez.

Szabad vagy, de önmagadnak. Ne más rendelkezzen fölötted: ne a média szerencsétlenre hajtott kereke nyomja a barázdákat az agyadba, ne az emberek véleménye irányítsa a lépteid, ne a tested fáradtsága legyen a tanácsadód. Légy hatékony, kompetens irányítója a napjaidnak, csak amúgy alázatosan-de-szilárdan. Ne becsüld le a lelki utat, ne tulajdoníts nagy jelentőséget a testinek, ne bánts másokat, és főleg magadat. A munka gyümölcsöt fog hozni, a nárcisztikus magatartás nem.

Egyszer le kell rázni az önsajnálatot. Érdemes még ma elkezdeni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése